Hoe werkt de auto-activatie van de Bold Smart Lock

Je bent hier:
  • Hoofd
  • Functies
  • Hoe werkt de auto-activatie van de Bold Smart Lock
< Alle onderwerpen

Auto-activatie werkt eenmalig wanneer je terugkomt bij jouw deur en werkt alleen als je enige tijd verder dan 200 meter bij je deur vandaan bent geweest. Dit om onnodige activaties te voorkomen wanneer je binnen in huis rondloopt. Je kunt auto-activatie per slot aan of uitzetten in het instellingen scherm van het betreffende slot. Na een herstart van jouw telefoon blijft auto-activatie gewoon werken. Als je de app opnieuw installeert moet je auto-activatie wel opnieuw aanzetten.

Op Android wordt er gebruik gemaakt van de Android Geofence API (https://developer.android.com/training/location/geofencing) om te bepalen of je weer in de buurt komt van je slot. Om dit te laten werken is het belangrijk dat de app altijd, dus ook op de achtergrond, toegang heeft tot je locatie. Jouw locatie wordt nooit opgestuurd naar de cloud en wordt alleen op je telefoon gebruikt. Locatie-bepaling moet aan staan om de Geofence API te laten werken. Het is ook sterk aan te raden om je wifi aan te laten staan, omdat dit de Geofence accuraatheid sterk verbeterd.

Ook op iOS toestellen is het belangrijk dat de app altijd, dus ook op de achtergrond, toegang heeft tot jouw locatie. Jouw locatie wordt nooit opgestuurd naar de cloud en wordt alleen op je telefoon gebruikt. Locatie-bepaling moet aan staan om auto-activatie goed te laten werken. Ook hier raden wij aan om je wifi aan te laten staan, omdat dit de accuraatheid sterk verbeterd.

Instellen:

1. Instellen van de auto-activatie doe je in de setting pagina van het betreffende slot. Wanneer je de toggle op aan zet krijg je een wizard met uitleg over hoe auto activatie werkt.

2. Op het tweede scherm van de wizard wordt de geolocatie ingesteld. Hier kun je door het kaartje te verschuiven je locatie eventueel nauwkeuriger instellen.

3. Alleen voor iOS stel je in het derde scherm de gevoeligheid in. ‘Dichtbij’ betekent dat je de telefoon dicht bij het slot brengt, waarna auto-activatie start. ‘Standaard’ en ‘Verder weg’ houden in dat je de telefoon verder bij het slot weg kunt houden en toch auto-activatie kunt starten. Afhankelijk van je specifieke situatie/voorkeuren kies je voor een van de settings. ’Standaard’ zou in de meeste gevallen goed moeten werken.

4. In het vierde scherm van de wizard kun je instellen dat je naast auto activatie, ook assisted activatie aan wil zetten. Assisted activatie houdt in dat als je in de geofence bent van het slot en je nadert het slot, je een push bericht krijgt waarmee je het slot kunt openen zonder dat de app gestart is of hoeft te worden. Zo kun je als hiervoor wilt kiezen makkelijk het slot blijven bedienen binnen de geofence.

5. Zodra je de wizard doorlopen hebt is auto activatie ingesteld en zal het werken als je de volgende keer het slot benaderd.

Mocht je problemen ondervinden met auto-activatie dan is het verstandig om de volgende stappen te doorlopen:

1. Heb je auto-activatie ingesteld via de instellingen? Zet het eventueel opnieuw uit en aan en check of de slot locatie juist is ingesteld.
2. Staat locatiebepaling op jouw telefoon aan? Het werkt het beste als de locatiebepaling ingesteld staat op ‘hoge nauwkeurigheid’.
3. Staat bluetooth aan?
4. Heeft de Bold Smart Lock app toestemming om op de achtergrond je locatie op te vragen?
5. Staat wifi aan?
6. [Android] Staat scannen voor wifi en bluetooth aan in de locatie instellingen?
7. [Android] Eventueel: schakel batterijoptimalisatie uit voor de Bold app, zodat deze beter blijft functioneren op de achtergrond. Dit is vooral nodig bij telefoons van Oneplus of Huawei. Zie ook: https://dontkillmyapp.com/
8. Gebruik geen task-killers of andere apps die het geheugen leeghouden. Dit zorgt ervoor dat de Bold app niet goed kan functioneren op de achtergrond waardoor auto-activatie niet betrouwbaar zal werken.

Was this article helpful?
How can we improve this article?
Inhoudsopgave